tisdag, juli 06, 2010

värdelöst vetande

Jag tänkte dela med mig av ett stycke värdelöst vetande som jag har haft i mitt huvud i flera år utan att ha lyckats glömma bort det. Jag utfärdar en varning för risken att du kommer att önska att du aldrig hade fått veta det jag kommer att berätta. Lite som Pandoras ask. Här kommer det. Oprah Winfrey låter byta sina sängkläder varannan dag. The big O tycker nämligen om den fräscha känslan av rena sängkläder. Varför det är just varannan och inte varje dag kan jag tyvärr inte svara på.

Förresten ger jag två stadiga tummar upp till Gudrun Schymans 100 000-kronorsbrasa. För er som har missat det så eldade hon upp pengarna för att uppmärksamma att svenska kvinnor tjänar 100 000 kronor mindre per minut jämfört med de svenska männen. Gud-Schy är ett medialt geni utan like.

Dagens låt: Robyn - Try sleeping with a broken heart
"anybody could have told you right from the start,
it's about to fall apart"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är hon dum i huvudet eller? Hon kunde ha gett pengarna till mig, jag har inte ett öre....... Snyft.

KR sa...

Syftar tidigare kommentar på de pengar Schyman brände eller de pengar det kostar Oprah att byta sängkläder varannan dag?

Nicnic sa...

Jag minns det Oprah-avsnittet väl... men inte lika väl som "you get a car-and you get a car-and you get a car- you all get a car"-avnittet. Det var fantastisk. Då grät jag.