fredag, april 09, 2010

uppvisning i härskarteknik

Det går stiltje i uppsatsandet även idag. Detta för att jag ägnar majoriteten av min tid åt att rasa åt det här. Anders S Nilsson (gubben i det superunderhållande programmet Parlamentet) radiointervjuar Lina Thomsgård från Rättviseförmedlingen (läs om deras utjämningsarbete här). Under intervjun visar han vilket praktsvin han är genom att göra en uppvisning i härskarteknik och översitteri. Han hånar henne och är förbluffad över att det finns en snedfördelning bland könen på arbetsmarknaden. Han avslutar intervjun med det hånfulla: "Jag tycker att det är kul att du har något att göra, Lina".

Jag rasar! Lyssna på intervjun och rasa med mig.

2 kommentarer:

hovet sa...

rasar!!!

Frida sa...

Jag rasar sannerligen! Det var bland det sjukaste jag hört! Jävla gubbsjuka äckel-anders. Det klippet ska jag lätt spela upp för mina elever när jag undervisar om härskartekniker.