lördag, april 24, 2010

ineffektivitetens dag (el. put me out of my misery)

Idag steg jag upp, gick på ett träningspass i tron att jag inte var bakfull. Big effing mistake. Passet var ett coreboll-pass (man tränar mittenpartiet av kroppen med olika balansövningar på en yogaboll). Redan efter första övningen kände jag att jag var ute på hal is. Bakis-svettningarna började komma, jag trillade av bollen och illamående vällde upp. Då hade det gått fem minuter och det var femtio minuter kvar. Observera att det dessutom bara var tre deltagare på passet. Det gick inte att dölja min misär. Jag trodde att jag skulle dö. Jag önskar att jag faktiskt hade dött så jag hade sluppit pinan. Det gjorde jag inte.

Efter min close encounter med döden gick jag till KTB och låtsades plugga. Sen gick jag på en spelning med Söderut på Pustervik. Det var bra. Nu har jag kollat klart på säsong sju av Project Runway (gäsp) och ska iväg på nya äventyr. Peace out, bitches.

Dagens låt: Kelis - 22nd Century

2 kommentarer:

Rebecka sa...

gillar din skildring av klumpighet på gym/pass. kan relatera.

inga sa...

Hahahaha!!