måndag, april 26, 2010

please kill me

Snacka om please kill me-känslan när jag inser att jag har rullat upp min mössa som en kondom* och går runt med den på mitt huvud. Ni vet, när man var liten sa ens föräldrar att man inte skulle göra grimaser för att man skulle fastna (mina föräldrar sa det i alla fall, och jag trodde på det). Det var så det gick till med mössan. Jag skulle bara ha mössan på skoj. Jag rullade upp den, satte den på mitt huvud och sedan fastnade jag.

Nu sitter jag i läsesalen med en mörkblå kondommössa på huvudet. Please kill me!

*Kondommössan är ett vanligt attribut på hipsterkillars huvuden här i Göteborg. Det är en så kallad sotarmössa som är upprullad långt över öronen så att den liknar en kippa (eller en ihoprullad kondom). Det speciella med mössan är att den både saknar funktion - värma öronen! - och ser sjukt löjlig ut.

1 kommentar:

Frida sa...

Hahahaha! Sjukt bra.