torsdag, april 15, 2010

morgontv (heja!)

Efter mer än fyra år utan TV bor jag nu i en lägenhet med en TV som funkar. Nästan alltid tycker jag att det är negativt, jag fastnar ofrivilligt framför hjärndödarprogram som MTV:s Disaster date eller Hell's Kitchen (förra veckan nådde jag botten då jag halvsåg treans dokuserie Sandhamn).

Det jag däremot gillar med TV:n är morgonprogrammen. Det är så trevligt med lite nyheter och småprat med man dricker sitt kaffe och väljer ut dagens outfit. Nu kommer jag till min poäng. Vi kan väl alla enas om att SVT:s morgonprogram utan tvekan är det bästa programmet (jag menar om inte annat så för Yukikos boktips). Trots det väljer jag allt oftare fyrans Nyhetsmorgon som kompanjon till min morgonrutin. Varför? Jo, enbart på grund av Jenny Östergren och Anders Kraft. De är så trevliga, så sympatiska och så snygga. Det är de båda jag vill ha i mitt vardagsrum på morgonen. Anders, funkar den här skjortan till de här byxorna? Jenny, visst har jag (återigen) bryggt ett utomordentligt gott kaffe?

Lätt bästa programledarparet. Heja! Läs den här intervjun med Kraft och Kupés intervju med Östergren om ni inte tror mig.

Inga kommentarer: