måndag, april 05, 2010

lathet och avgrundsdjup ångest

Här är livet ganska bra, ja här är godis varje dag. Jag hänger mig till fullo åt godiset i mitt påskägg, tryfflar och marsipanägg. Mums. Det är däremot sparsamt med naturupplevelser, de tre plusgraderna inbjuder inte direkt till långa vårpromenader. Istället ägnar jag dagarna åt en glupsk kulturkonsumtion. Böcker, magasin, bloggar, film (inkl. reklamkortfilmer för Dior med Marion Cotillard). Högt och lågt.

Om någon oförhappandes skulle knacka på och fråga "Who are you wearing?" skulle svaret bli Crocker-jeans från 1996 och en röd Venice Beach-tisha.
Hur går det då med ditt uppsatsskrivande? tänker kanske någon snusförnuftig läsare. Åt effing helvete, är svaret. Eftersom jag saknar alla former av självbevarelsedrift skjuter jag dessutom upp min hemresa till Gbg och fortsätter hänge mig åt latheten (tillika den avgrundsdjupa ångesten).

Dagens låt: Private - My secret lover (Diplo remix)
"I'm pluggin' in keyboards one at a time"

1 kommentar:

tyra sa...

Men ärligt, vad är viktigast? Uppsats eller snygghet?

Snygghet, naturligtvis.

(ordverifieringen är: prehet! fatta. det måste vara Gud)