måndag, april 12, 2010

mitt stockholmsår (västerbron i den himmelska ron)

Jag känner att jag är redo att reflektera över mitt Stockholmsår.

Jag flyttade till StockStock i början av februari förra året. Det första som slog mig när jag steg av tåget var kylan. Det var ett intryck som höll i sig. Stockholm är effing kallt. Det kan ingen förneka. Men om någon tror att jag ska komma med ett hatinlägg om Stocken så har ni fel. Jag gillar Stockholm. Trots ondskefulla crazykvinnor som stal mina pengar och förpestade min tillvaro på andra sätt. Trots att jag ogillar stadens arkitektur. Trots att många locals var galet otrevliga. Trots att det inte är Göteborg.

För mig var StockStock billig öl på Callisti, jobbluncher på Sally's, Frojkan, promenader på Söder, middagar på Hägerstensåsen, ett urtrevligt jobb, öl vid Slussen, cava på Morfar Ginko (mitt på dagen innan Pride-paraden medan regnet öser ner utanför), EU-invigning på Skansen, panerad ost på Soldaten Svejk, Moderna Museet, fika på riksdagsfiket, kalla dopp mitt i stan, tvärbanan, teater i massor, gympa i Rålis, Lady GaGa på Gröna Lund, klubb under Skanstullsbron, Mosebacke, fotboll på Söderstadion, Akki Sushi, dans på Cliff Barnes, en båttur till Vaxholm, ett aldrig sinande SJ-hat och Västerbron i den himmelska ron. Så jävla bra!

Kvällens låt: Lorentz & M. Sakarias - Stockholm Serenad

1 kommentar:

My little pony sa...

Fantastisk exposé!