lördag, april 03, 2010

pesach

Jag är hemma hos la famiglia i Rydaholm för att fira pesach. Bland fjäderskrudar och påskägg sitter jag och lyssnar på musiken från Crazy Heart och läser Karlstad Zoologiska av Hanna Hellquist. En aktivitet som når högt upp på en trevlighetsskala.

Boken bekräftar dock min totala aversion mot husdjur. Jag förstår verkligen inte mening med domesticerade djur. Päls och bajs. Blä! Djur kan få leva ute i naturen, inte inomhus som dresserade bajsmaskiner. Blä! Blä! Det här är en inställning som delas av ingen mindre än Madonna (och säkert en hel del andra betydelsefulla människor, som Posh Spice och Lady GaGa). Obsa att mitt game inte är "befria alla stackars djur" utan "håll alla äckliga djur ute (långt bort från mig)". Djur är äckliga (det är därför jag inte äter kött)!

Det var mitt påskbudskap till er, kära läsare. Låt mig också en önska en urtrevlig påsk med påskägg, korsfästelse och hela kittet.

3 kommentarer:

Lembit sa...

Hahaha! Underbart. Det gör ju även att det här klassiska köttätarskämtet till veggisar: "Ät inte djurens mat!", inte berör dig, i och med att du till skillnad från många veggomesar har en mer ondskefull attityd till djuren. I like!

emina sa...

Jag är så avundsjuk. Vill också vara hemma i Rydaholm. Men vi hade faktiskt påskmiddag här i Wimbledon igår!

haha sa...

http://tommiex.blogspot.com/2010/03/what-does-it-have-to-do-with-telephone.html

okej kolla här!