måndag, oktober 13, 2008

KTB: The Musical

Nej, det blev ingen freinemy idag heller. Attans. Däremot föreläsningar hela dagen samt skrivande av praktikansökningar på min kaffedator (jag tror att det olyckliga kaffespillet från i morse kan ge det lilla extra som krävs för att min dator ska producera fantastiska ansökningar).

Idag fylldes mitt hjärta av en överväldigande kärlek till Göteborg när jag kom ut från en föreläsning, gick hundra meter från skolan till KTB och på den sträckan träffade ett stort flertal av mina vänner och bekanta. En efter en. Det kändes nästan koregraferat. Om vi alla hade sjungit ut våra hälsningsfraser och tagit ett danssteg eller två hade det kunnat bli en musikal. Eureka! Är mitt livskall kanske att producera ett hjärtslitande verk av förbluffande genialitet med titeln KTB: The Musical? Jag börjar genast fundera på rollbesättningen.

Inga kommentarer: