måndag, oktober 20, 2008

en hand i himlen

Det här kommer förmodligen bli en av mina hårdaste dagar under hela hösten. Föreläsning, muntlig presentation och sedan plugg till min tenta imorgon. Låter onekligen ganska utmattande. Jag är dock taggad. Till tänderna. Bring it on!

Jag berättade för några dagar sedan att jag lever i skräck för ett gäng tioåringar. Jag glömde dock berätta att gänget glider inte runt till fots utan på olika former av rullande redskap; sparkcyklar och skateboards. Ljudet av hjulen mot asfalten är ljudet av skräck. Jag drömde på helt allvar en mardröm om dem i natt. De jagade mig på sina sparkcyklar. Jag vaknade med ett högt rop av rädsla. Sjukt läskigt.

Missa förresten för allt i världen inte Jonathan Johansson - En hand i himlen. Helt fantastisk.

Morgonens låt: Jonathan Johansson - En hand i himlen
"och alla städerna ska tömmas,
alla gatorna tas bort"

Inga kommentarer: