tisdag, oktober 14, 2008

avloppsrensning

Dagen började med att jag upptäckte en läcka under min diskbänk. En läcka som jag inte har märkt av eftersom allt äckelvatten har samlats upp i plastburkar och plastpåsar som jag förvarar i det skåpet. Behöver jag berätta att vattnet luktade som döden? Jag rev snabbt ut allt äckel under oupphörliga kväljningar och ringde min fastighetsskötare.

Samtidigt insåg jag även att det inte längre var hållbart att vattnet i mitt handfat i badrummet vägrade rinna ner. Över lunch på Handels uppstod så idén om ett avloppsrensnings-event (uppenbarligen var det inte bara jag som var dålig på att rensa). Med en överhängande press från eventet tog jag tag i rensningen (vilket alla andra också gjorde). Jag kan inte i ord beskriva förloppet och lägger därför upp äckelbilder.

Med en oerhörd lättnadskänsla och ett rent handfat begav jag mig sen för att fira Roberts födelsedag. Firandet bestod av fabulös discobowling och pizzadekadens. Nice som attan.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag kan riktigt höra dina klökningar.