lördag, september 13, 2008

"väldigt John Travolta"

Min pluggdag på KTB gick sådär. Jag var visserligen där klockan tio när de öppnade och mötte ingen mindre än Superspanet i dörren (vi hälsar tydligen inte). Ganska snart urartade min läsning i ett frenetiskt gående fram och tillbaka i mittgången på läsesalen med mitt signature walk. Sedan väntade en lunch på stan med the chicks och ett besök på Acne-butiken där jag var fast besluten om att hitta ett par chinos. Tji fick jag. Jag provade två par och båda var lika fula. För expediten beskrev jag det ena paret som "lite som ett tält, en hel del friluftslivsvibbar" och det andra paret som "väldigt John Travolta". Perplex är rätt adjektiv för att beskriva expeditens reaktion.

Därefter hoppades jag innerligt på lite kvalitetsplugg med min vanligtvis så stadiga pluggpartner Ida. Icke sa nicke. Istället för att läsa vår kurslitteratur bestämde vi oss för att posera med den.

Inga kommentarer: