tisdag, september 16, 2008

hustrumisshandlare

Den svenska artisten i 40-årsåldern som idag har häktats för att halv ha slagit ihjäl sin hustru är enligt ryktet Papa Dee. Bilden i Aftonbladet på det blodiga trapphuset där kvinnan hittades är sjukt upprörande. Då jag, som de flesta av oss, är medveten om hur vanligt det är med män som misshandlar kvinnor är det mest chockerande med artikeln ändå att gärningsmannen beskrivs som en av Sveriges mest kända artister. Papa Dee?! Vad säger det om Sverige?

Update: Okej, jag fick lite ångest för mitt inlägg. Jag tycker naturligtvis att det är fruktansvärt att han höll på att slå in hennes huvud med ett trubbigt föremål och tycker såklart att det faktumet är mycket mer chockerande än att Papa Dee skulle tillhöra Sveriges mest kända artister (även om jag inte kan förneka att det också chockerar mig).

Inga kommentarer: