måndag, september 22, 2008

bröstmjölk

Ikväll drack vi öl (personligen strawberry daiquiri) i Roberts ära. Hurra! Hurra! Tillställningen var såklart ytterst trevlig med återseende av en hel del gamla ansikten (varav en numera hade en sjukt lyckad Agyness-frisyr).

Det dominerande samtalsämnet var bröstmjölk. Kristin berättade att en av hennes vänner (inga namn nämnda, jag vill ju inte kränka någon) och hans kompis delade bröstmjölk. Typ att mammorna ammade båda pojkarna (när de var små, inte nu). Vissa i sällskapet (återigen inga namn så jag undviker kränkning) tyckte att det var helt galet, själv tyckte jag det var lite fint. Ammar du min så ammar jag din. Vi var dock alla ganska överrens om att mammor som ammar barn tills de är typ fem år är icky icky poo. Sjukt bra samtalsämne. Jag antar att ni alla nu undrar vad bröstmjölk heter på ungerska, och vem är jag att beröva er kunskap, kära läsare? Anyatej är ordet.

Dagens låt: Fleetwood Mac - Second hand news
"I know I've got nothing on you,
I know there's nothing to do
when times go bad,
and you can't get enough
won't you lay me down in the tall grass,
and let me do my stuff"

Inga kommentarer: