fredag, juli 14, 2006

Tunga skor

Rumänien gav mig mycket tunga skor. Det var det psykiskt mest pafrestande jag har gjort i hela mitt liv. Usch. Det är ej en trevlig upplevelse att städa ur ens döda mormors lägenhet (även om man hittar diverse stylish väskor och dyl.). Det är ej heller trevligt att ta farväl av ens farföräldrar när man vet att det var sista gangen man träffade dom. Femariga gatubarn som är fulla och dansar och röker är ej heller trevligt. Sjuka släktingar är ej heller trevligt. Inte heller kyrkogardsbesök. Mycket tunga skor alltsa.

Här är även en bild för att illustrera exakt hur tunga skor man far av betong-rumänien.



Dagens lat: Joakim Berg & Peter Svensson - Kärlekens tunga
"kärlekens tunga, kärlekens tunga
aldrig ska jag glömma dig
aldrig ska jag glömma dig
aldrig ska du glöma mig"

Inga kommentarer: