måndag, juli 17, 2006

I don't wanna be a murderer

Rihanna - Unfaithful. Fantastisk lat. Fantastisk video.

Igar var jag pa konsert med Ungerns tuffaste band: Kis Pál és a Borz. Ungerns alla indiekids var där. Och jag. Underbar upplevelse. Maste säga att jag saknade Lina väldigt mycket just där pa konserten. (För alla er som inte känner Lina är hon en av de fa som kan matcha mig i att hana andra människor. En fantastisk talang!!!). Inte för att konserten var dalig, men det fanns outömligt med människor att hana. Tex. den übermuppiga sangaren i bandet, eller tja, hela bandet. Och alla som var där.

Ungrare överhuvudtaget är enormt muppiga och konstiga. Jag har exempelvis fatt fragan om hur det gar med flickorna och om jag har nan flickvan ca. en gizilijon ganger. Varje gang har jag besvarat fragan med ett stelt leende. Om jag ska va ärlig sa hinner det (famösa) stela leendet inte lämna mina läppar ens för en sekund i det här landet. Människorna är sa konstiga sa det enda sättet jag kan hantera dom pa är mitt stela leende. (De maste tycka att jag är en fantastiskt trevlig människa.)

Det kanske later som att jag inte har trevligt här i Ungern, men det har jag faktiskt. Jag har det helt underbart trots den konstiga lokalbefolkningen. (Jag vill att alla ska observera att jag absolut inte är en människa som dömmer andra människor. Aldrig.)

Jaja, nu väntar ännu en jobbig dag med sol, bad, shopping och alkohol.

Nya latar i mitt sommar-soundtrack:
Rihanna - Unfaithful
Razorlight - In the morning
Peaches - Downtown (Simian Mobile Disco Remix)
Tori Amos - A sorta fairytale
The Strokes - You only live once
Pussycat Dolls feat. Snoop Dogg - Buttons (Ja, jag skäms för att jag gillar den här!!!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej! nice att läsa om resan. själv ska jag snart kolla tysklands indiekids. kan bli bra. kanske ses i höst du.

Frida sa...

Juliette and the licks till Göteborg den 28:e oktober på trädgår´n.. Är du på eller!!??