måndag, juli 10, 2006

Budapest calling #2

Sol och bad hela dagen. Fantastiskt skönt. Helt plötsligt känns min dröm, om att den här sommaren ska bli min mest solbrända, väldigt realistisk.

Har dessutom lärt mig en del nya saker även idag:
1. Gergő är ett mkt vanligt namn i Ungern och stavas med ett konstigt Ö
2. Lángos är godast i Ungern
3. Att hata s.k. resande i Ungern är lika självklart som att vi i Sverige äter lingon till vara köttbullar. Jag blir dock helt chockad varje gang ämnet kommer upp!
4. Populärkultur i Ungern är inte samma sak som populärkultur i Sverige

Imorgon ska jag jobba vidare pa min fantastiska solbränna samt fortsätta pa min bana med en trevlig liten fylla varje dag. Pa onsdag aker jag till Transylvanien och staden jag är född i, Kolozsvár. Läskigt till max! Vampyrer och gatubarn, samt en massa kött!

Dagens lat: Cansei de ser sexy - Let's make love and listen to death from above

Inga kommentarer: