söndag, juli 23, 2023

tokyo tower och starbucks reserve

Äntligen Tokyo Tower, en favoritemoji i verkliga livet. Vi tog tuben dit på morgonen och åkte upp till utkiksdelen. Vi var kanske inte jätteimponerade, men det var roligt att se. På nervägen upptäckte Rasmus dock att man kunde gå i trappor utanpå tornet. Det var otroligt häftigt. Vi var extremt imponerade.

Efteråt tittade vi på nåt tempel i närheten, sen drog vi och hängde i Nakameguro. Rasmus fick dricka craft-cola ur papperspåse och var mycket nöjd. Vi hittade också frysta vindruvor, doppade i choklad, i frysdisken på en combini. Ett perfekt snack på sommaren.

På eftermiddagen drog vi till Daikanyama och besökte Tsutaya Books. Otroligt imponerande bokbutik. När jag var där 2019 tyckte jag den var tråkigt, men nu hängde vi där i flera timmar. Köpte till och med öl som vi drack utanför innan vi gick vidare.

Vi hade inga middagsplaner så vi vandrade tillbaka till Nakameguro och hamnade på Starbucks Reserve. Vi såg tidigare under dagen att det var jättelång kö för att komma in i huset där det fanns restauranger, rosteri och barer i fyra våningar. Eftersom det inte längre var någon kö bestämde vi oss för att gå in. Vi tog en kaffeöl på takterrassen och såg solen gå ner. Sen åt vi pizza till middag med en husets special på espresso martini. Besöket var verkligen en av resans stora överraskningar.

Därifrån började vi vandra hemåt, men tog en GT på ginbaren SiCX och en öl på en superhärlig uteservering längs motorvägen. Till slut väntade vår sista natt på Mustard Hotel Shimokitazawa.