torsdag, juni 09, 2011

post-student

Gårdagens studentfirande var all kinds of fun. Jag passade dessutom på att klämma in en utekväll på Kafé de Luxe i Växjö. 

Som ett svar på gårdagens hedonistiska festande födde jag idag min själ med Värnamos utbud av kultur. Tillsammans med Rebecka gick jag först till Vandalorum, Värnamos nya konst- och designcentrum. Byggnaderna utifrån var definitivt bättre än inifrån.

Näst på tur stod Bruno Mathssons hem, ateljé och möbler. Utan tvekan dagens höjdpunkt. I det stora glashuset trängdes Pernilla-stolar och Jetson-fåtöljer, och jag ville ha allt. För övrigt gjorde herr Mathsson inte bara fantastiska möbler utan han sov även utomhus året runt.

Sist men inte minst passade jag på att ta ett foto vid Värnamos stolthet (motsvarande Pinocchio-statyn i Borås); de sammansmälta, Star Trek-hälsande björnarna.







2 kommentarer:

ems sa...

My God vad snygg du är!

Gergette sa...

Äsch då! *rodnar*