söndag, juni 19, 2011

alla har en ko i värnamo

Jösses, klockan är över tre och jag har precis vaknat. Visserligen otroligt skönt, men jag känner att jag har tappat en halv dag av serietittande. Mycket jobbigt.

Gårdagskvällen började redan vid fyra och ville aldrig ta slut. Först var vi på Söderstadion för en Superettan-match mellan Bajen och Värnamo (mina gamla stompin' grounds). Solen sken, ölen flödade och bajenfansen drog den episkt fantastiska ramsan: "Alla har en ko, alla har en ko, alla har en ko i Värnamo". Bajen vann med 1-0 och jag höjde näven av glädje innan jag drog vidare till en grillfest hos Klara och Ida. Och kvällen slutade inte där, innan jag gick och la mig långt efter att solen hade kommit upp hade jag även varit på ett sjukt dåligt skogsrejv i Stora Skuggan. Arrangörerna hade inte förstått att det krävs annat än lounge-musik för att få igång folk som hade åkt ut i skogen för att dansa. Glad var jag ändå och är ännu gladare idag över en total frånvaro av bakfylla.












Inga kommentarer: