lördag, juni 11, 2011

apokalypsen börjar i småland

Jag är kvar i Småland. Det bjuds ej på så mycket rafflande händelser. Iskallt sommarväder har bäddat in skog och sjöar. Igår tände jag en brasa i den öppna spisen och ägnade dagen mest åt att läsa Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Den handlar om några tonårstjejer i en bruksort som upptäcker att de är häxor. Taglinen är "Apokalypsen börjar i Bergslagen" och författarna har enligt egen utsago inspirerats av Buffy (väldigt tydligt), My So Called Life och Twin Peaks. Som ni förstår kunde det omöjligt bli dåligt.

Annars har jag hängt lite med Lina och därutöver funderat en hel del på ord. Jag funderar på att börja använda ordet pinka. Det låter så härligt ociviliserat och skvalpigt. -Vad gör du? -Du hör väl på det livliga skvalpandet att jag pinkar. Ett annat ord som jag funderar på att använda mer frekvent är glasklart, särskilt i situationer som inte är glasklara. -Vad är det som händer med världen egentligen?! -Det är ju glasklart.

Morgonens låt: Primal Scream - Rocks
"cops keep bustin'
hustlers keep hustlin'
death keeps knockin'
souls are up for auction"

Inga kommentarer: