tisdag, juni 07, 2011

på spåret

Jag är åter på resande fot. Efter att ha klarat av veckans första arbetsdag tar jag resten av veckan ledigt och beger mig söderut för studentfirande och allmänt häng i Smålandia. Tåget är än så länge bara en kvart försenat, men vi är på väg in i ett episkt åskoväder - tänk som när dementorerna kommer i början av Harry Potter och Fenixorden - så jag förväntar mig inte att vara framme än på ett tag.

Min tid i den tysta avdelningen ägnar jag mest åt att tyst döma människorna som ljudligt pratar i telefon och har på sina ringsignaler (nu gick det dessutom förbi en man som visslade!). Jag passar dessutom på att avnjuta senaste Filter och fundera på hur jag kan uppnå världsdominans genom min underbara weblog.

Update: Nu slog blixten ner strax intill tåget. Det lät som en bomb. Spännande.

Update 2: Nu ser jag någonting stort som brinner. Skyhöga flammor och svart bolmande rök. Det känns som att jag befinner mig i en katastroffilm. Väntar på att en actionhjälte ska komma och rädda mig i sina muskulösa armar.

Inga kommentarer: