torsdag, april 14, 2011

tre tankar från er favoritbloggare

Idag tog jag steget in i samtiden och skaffade Bloglovin' till min ifån. Fick lite av en "varför i hela friden har du inte gjort det här tidigare, Gergette?"-känsla. Det känns onekligen väldigt praktiskt att kunna följa alla bloggar i en praktisk feeder. Give it to me!

Eftersom det är en av de där dagarna kände jag att det äntligen var dags att börja titta på ANTM - Cycle 16. Det första som slog mig var att någon har gett Tyra en makeover (och en personlig tränare). Girl looks hot. Uppenbarligen är hon bara 10 år äldre än yours truly. Jag får lite åldersnoja och börjar genast övningsposera till Tiefschwarz is burning för att stilla ångesten.

På mitt jobb hade vi idag en 40 minuter lång genomgång av Windows 7 som ska installeras på kontorets datorer. Efteråt kände jag mig smutsig och gned mina händer frenetiskt med handsprit. Jag vill gärna undvika att bli en mac-elitist men jag kan omöjligt känna annat än ren lycka över att jag slipper använda Windows på min hemdator. Hur kan man föredra osmidigt framför smidigt?

Yes, det här var dagens fångst från det ändlösa havet av Gergettes genialitet. Varken mer eller mindre.

Dagens låt: Vit Päls - Malibu
"where I come from,
it's cold and dark by winter,
so I try to sleep the whole way through"

2 kommentarer:

Lovisa Birgitta Silfverberg sa...

kollar senaste avsnittet NU

Gergette sa...

MAJOR drama! Mycket bra säsong. Tror jag hejar på Molly.