måndag, april 25, 2011

self control

Jag börjar känna mig nöjd med påskfirandet och är redo att lämna Smålandia. Jag är dock ej färdig med vårsolen. Gimme, gimme more!

De senaste dagarna har lärt mig ett och annat om självkontroll. Lika hämningslöst som jag har hängivit mig åt våren, lika kontrollerad har jag varit på andra fronter. Exempelvis har jag avhållit mig från mitt snusande, då jag aldrig skulle våga erkänna för mina föräldrar att jag frivilligt har fjättrat mig i nikotinets bojor. Å andra sidan har jag helt släppt min kulturella självkontroll och vältrar mig i skräplitteratur som Guccikrigen (med den fantastiska undertiteln Hur jag överlevde mord och intriger i världens största modehus). Självkontroll, självbehärskning, att vara kontrollerad, inte tappa ansiktet, inte tappat taget. Ett mycket intressant ämne som jag kanske skriver mer om senare.

Nu tyar jag inte mer, jag tar tåget till Lund för superhäng med Lina och ett okontrollerat snusande.

Dagens låt: Laura Branigan - Self Control
"you take my self,
you take my self control"

Inga kommentarer: