onsdag, april 13, 2011

j-lo och folkhemmet

Jag finner det lätt ironiskt att jag skulle behöva ta mig ända till Polen för att upptäcka J-Lo:s RedOne-blaffa On the floor. Jag tänker "bättre sent än aldrig" och efter en dag med ett tjugotal lyssningar känner jag att jag har tagit igen det jag hade förlorat. Låten är ett poetiskt mästerverk där J-Lo bland annat rimmar Ibiza med Afrika.

För övrigt flyttar jag till Vällingby den 1 maj. Jag kan knappast tänkta mig en bättre dag att flytta just till Vällingby; denna avant-garde inom stadsplanering, denna symbol för folkhemmet, denna ABC-stad, tillika hem för Olof Palme och på senare tid även för Gert Wingårdh-huset K:fem. Peppen är effing ohanterbar!


Dagens låt: Jennifer Lopez feat. Pitbull - On the floor
"dance the night away,
live your life and stay young on the floor,
dance the night away,
grab somebody drink a little more"

4 kommentarer:

ingrid sa...

Dessutom finns där ett parkeringshus som heter Väll-in

tyra_b sa...

Lyckan!

Lisa sa...

Dra på trissor! Du ha väl inte glömt den gudabenådade boutiqen Ztatuz?

Gergette sa...

Åh Väll-in och Ztatuz! Pep-to-the-pen!