torsdag, april 28, 2011

att ha det

Har jag någonsin berättat att jag i min ungdom fick en Michael Jackson-dikt publicerad på insändarsidan i den fantastiska ungdomstidningen Okej? Jag tror jag var runt 12-13 år och hade skrivit en text där jag hade inkorporerat hans låttitlar. Temat var utanförskap, att alla är elaka mot MJ men att jag stod på hans sida. Tyvärr minns jag inte dikten i sin helhet men den gick ungefär så här:

Everybody says you're Bad but you're not. You just Wanna be startin' somethin' and Heal the world. They don't care about us, They don't stop 'till you get enough and that's 2 bad. But I just can't stop loving you, no one makes me feel The way you make me feel. So let's Come together and Beat it.

Powerful stuff, huh? Jag var sannerligen ett litterärt geni redan vid den unga åldern. Jag är ledsen över att behöva säga det, men så är det, vissa bara har det och andra inte. Det viktiga är att inse att man har det och förvalta det på rätt sätt, såsom jag gör i min underbara weblogg.

Morgonens låt: Michael Jackson - They don't care about us
"tell me what have become of my rights?
am I invisible because you ignore me?"

Inga kommentarer: