lördag, april 30, 2011

ain't no sunshine

Vintern rasat, men solen är borta. Medan ni har suttit i någon park och druckit er till berusning har jag tagit mig halvvägs i min flytt till StockStock. Jag har flyttat mitt pick och mitt pack från Stenbox till mitt gamla pojkrum i Småland. Dessutom har jag flyttstädat tills mina fingrar började blöda. Tårarna sprungna ur en djup källa av självömkan är fan inte långt borta.

För att ytterligare illustrera min misär kan jag berätta att när vi körde från Malmö till Småland fylldes himlen av mörka moln. Ju längre bort vi kom från Stenbox desto fler moln täckte himlen. När vi hade kommit fram blåste det upp till storm. Nu ösregnar det. Talande or what? Åh, det är så synd om mig. Buhu!

Imorgon tar jag tåget till staden som är vår huvudstad tillika hem för såväl Rebecca som Fiona. Kanske kommer jag gråta lite på vägen, men innan tåget har stannat har jag tagit på mig min hippaste outfit och min kyligaste busy-min, helt redo för livet i Stocken.

Inga kommentarer: