fredag, april 29, 2011

audrey/gergette

Jag är mitt uppe i en frenetisk flyttpackning (om frenetisk innebär att man tittar på avsnitt av Cougar Town och 30 rock efter varje packad låda). Jag inser att jag troligtvis aldrig kommer bo så här fint någonsin igen och tänker nostalgiskt tillbaka på allt roligt som har hänt i min lägenhet, till exempel den gången när jag råkade sätta på ett avsnitt av ANTM som jag redan hade sett eller när jag åt en hel burk med gröna oliver till middag.

Utan konkurrens var den roligaste händelsen i min lägenhet när en tjej under min Mad Men-fest frågade om bilden ovan som jag har inramad på en hylla föreställer mig som liten. Perplex svarade jag "Öh, nej det är Audrey Hepburn". Enbart om jag tar ut mina linser och kisar väldigt mycket kan jag se en likhet, men det hindrar mig inte från att i all framtid berätta anekdoten om när Audrey Hepburn blev misstagen för en ung Gergette.

Inga kommentarer: