fredag, april 22, 2011

good friday

Mitt kalas igår var fantabulous. Jag kommer verkligen sakna mina stylish vänner i Malmö. Jag fick bland annat en moské-väckarklocka i present för att minnas den mångkulturella staden och en lott (med vinst) för good fortune. Dessutom lyckades jag med min föresats att all min sprit skulle ta slut så jag slapp flytta med flaskorna. Tack vänner!

Framåt småtimmarna insåg jag dock att jag hade gjort ett episkt misstag genom att inte äta något på hela dagen från lunchtid. Rummet snurrade och Lasse Dahlquist lät som techno. Piggheten var ej med mig längre, ej heller mitt omdöme. Fan. This was a cautionary tale.

Idag har jag inte heller varit så pigg (och det är en underdrift), men har ändå haft en helt fantastisk dag på Österlen. Konstrunda, sill-lunch på Buhres, besök vid Vårhallarna och på Kiviks Musteri. Solen strålade och magnolian stod i blom. En good Friday indeed. Konsten var dock av högst blandad kvalitet. Det fanns ljuspunkter men tavlor av Ulf Lundell och Caroline af Ugglas mildrade inte direkt mitt illamående.

Inga kommentarer: