måndag, januari 03, 2011

ryktena om min död

Ryktena om min död är kraftigt överdrivna. Jag lever och frodas i högsta grad. Jag inledde det nya året (nyårsdagen räknar jag som en icke-dag) med ett bad i havet på Ribersborgs Kallbadhus. Det var väldigt skönt och kändes symboliskt à la "jag renar mig inför det nya året".

Nyårsafton i Göteborg var en succé. Middag med quiz och efterföljande klubb på Röda Sten. Olyckliga omständigheter (is och fylla) gjorde dock att jag halkade omkull och gjorde något med min axel (typ en stukning eller liknande). Monumental smärta var resultatet, en smärta som jag dövade med blaskig öl under kvällen. Nu dövar jag istället smärtan med ett stadigt intag av ipren. Som sagt är jag dock i högsta grad levande och nu på väg till jobbet (läs: till att bygga upp Sverige).

Morgonens låt: The Proclaimers - I'm gonna be (500 miles)

Inga kommentarer: