måndag, januari 24, 2011

språkkurs

Jag funderar på att börja läsa danska (närheten till grannlandet and all). Jag gick således in på Medborgarskolans sida för att se om jag kunde hitta en lämplig kurs; väldigt basic, utan förkunskaper. Det tog inte lång tid innan jag i listan under ämnet "Språk och resa" hittade en nybörjarkurs. Det var dock inte det enda jag hittade. Trea på listan, strax under Arabiska A1 och Arabiska A2 fann jag kursen Babyspråk:

Gulla med din baby! Vi övar på allt från enkla gurglanden till hela fraser och obegripliga ramsor. Muntlig framställning sker med plutande mun och gäll röst och kompletteras med huvudskakningar, förtjusta tjut och fåniga gester.

Tillåt mig att utbrista i ett WTF?!!???. Jag... alltså... eh... jag... det är - i alla kategorier - det mest absurda jag någonsin har hört talas om.

3 kommentarer:

ems sa...

Lägg av... Och jag som trodde att folk på facebook var irriterande när det enda de skrev på sin statusrad handlade om bebisar, bajs och blöjor...

ingrid sa...

Snälla gergö...kan du inte...? hade vart fantastiskt och höra dig prata det flytande

Gergette sa...

Inga: Jag är sjukt sugen. Fatta vilken raggningsgrej, killarna hade fallit så fort de hade fått höra mitt flytande babyspråk. Tyvärr är kravet att man ska ha "en ny baby i familjen!". Kanske kan jag låna ett barn? Eller bara ta ett på gatan?