söndag, januari 23, 2011

vilodagen

Och på den sjunde dagen vilade han. Bortsett från en promenad i det friska (läs: dassiga) vädret har jag idag varvat sömn med nätshopping och spionserien Rubicon i min soffa. Igår hängde jag på Moonlitlounge på Davidshall och på Debaser. Det förstnämnda var sjukt nice. Det sistnämnda var sjukt onice (nej, det är effing inte okej att spela obskyr punk från 80-talet på ett dansgolv). Jag gör en note to self att inte återvända till Debaser förrän det går att hänga på uteserveringen. Efter fem månader i Malmö väntar jag fortfarande på en bra klubb. Jag kräver inte mycket. Bra musik, snygga människor, billig alkohol. Hur svårt kan det vara?

Dagens låt: Lady GaGa - Dance in the dark
"she looks good,
but her boyfriend says she's a tramp,
she's a tramp, she's a vamp,
but she still does her dance"

Inga kommentarer: