söndag, januari 30, 2011

the weekend

Helgen börjar närma sig sitt slut. Min syster har åkt hem och jag har lagt mig i soffan för att knarka de sista avsnitten av Rubicon. Schemat har varit sjukt späckat. Igår var vi och tittade på Walton Fords enorma djurakvareller Louisiana. En sjukt mäktig utställning som var väl värd tågresan. Vi lät dock inte nöja oss med akvarellerna utan passade även på att ha ett photoshoot och titta på videokonst av Paul McCarthy.

Det var under den sistnämnda aktiviteten som årets hittills mest disturbing händelse tog plats. Jag tog, som brukligt, på mig hörlurarna som hängde intill videoskärmen. När jag efter en stund skulle rätta till dem, kände jag att hörlurarna var våta och kletiga. Snabbt slet jag av mig dem och såg i samma stund att ett barn stod och sög på hörlurarna som hörde till nästa videoskärm. *kräks av bara minnet* Tillåt mig här och nu att uttrycka min avsky över föräldrar som anser att ett museum är en lekplats. Newsflash, ett museum är ett museum och en lekplats är en lekplats. Ej samma sak.

Efter museibesöket drack vi starka drinkar på Carib Kréol (för att döda alla barnbakterier).

Idag lapade vi sol på Möllan (kolla in min hållning).

Vi har även hunnit med att lyssna sjukt mycket på Peter Gabriel och att se 127 Hours och Exit through the gift shop, en dokumentär av den fantastiska gatukonstnären Banksy (känd bland annat för de hånglande poliserna). Jag ger helgen fem av fem Gergetas (trots uppenbar barnsmitta).

Helgens låt: Peter Gabriel - Solsbury Hill

2 kommentarer:

ems sa...

Gud vad fina ni är. Jag får dock kväljningar av hörlurgrejen... Sen när är det tillåtet att ta med sig barn på museum?!

tyra sa...

jag mår seriöst dåligt av att läsa om barns kroppsvätskor!!!!! men fina pics och absolut wonderful hållning. kom och gör stockstock osäkert snart! pusspuss