onsdag, januari 26, 2011

jakten på lyckan

I morse vaknade jag från en dröm. Jag gick runt i Majorna, det var sommar, jag hade liftat till Göteborg. Jag kände mig totalt harmonisk och lycklig. Då ringde naturligtvis väckarklockan och drog mig tillbaka till verkligheten; 07.00 i ett kall-mörkt Malmö, med en tiotimmars arbetsdag framför mig. Jag undrar om mitt undermedvetna försöker säga mig något? Typ "GBG Rulez, biatch!". Jag väljer dock att total-igga. Jag är i Malmö for the long run (tror jag), idag anmälde jag mig exempelvis till en kurs i danska (inte på Medborgarskolan, babyspråk-kursen var inte direkt förtroendeingivande).

Det där med graden av harmoni och lycka i mitt liv tål dock att diskuteras. Jag gjorde lyckotestet på Jakten på lyckan-sidan (Hanna Hellquists lycko-program på SVT - bra, inte fantastiskt men väldigt trevligt) och fick resultatet att min lyckonivå är låg. Till och med lägre än motsvarande lyckonivå för Mat-Niklas. Jag känner att jag bör agera. Beställer genast alla böcker av M1a Törnbl0m Slutar genast jobba arbetsdagar på tio timmar.

1 kommentar:

malin sa...

Jag vill också lära mig danska! Världens finaste+hetaste språk!