onsdag, december 08, 2010

unna sig (bloggblink)

Efter tre tiotimmarsdagar på jobbet har jag ikväll unnat mig för glatta livet. Alice Neel-utställningen på Moderna Museet. Ren porträtt-geni. Skåda porträttet av Jackie Curtis, till höger på bilden, känd bland annat från texten till Lou Reeds Walk on the wild side (Jackie is just speeding away, thought she was James Dean for a day, then I guess she had to crash). Sen hämtade jag (gudomlig) sushi från Sushido och tittade på de tre sista avsnitten av Mad Men. För att jag är så effing worth it.

Dagens låt: EMA - The Grey Ship

3 kommentarer:

Frida sa...

Hahaha snygg bloggblink! Och som jag saknar henne..

Gergette sa...

Jag vet, saknar henne också. Jag funderar på att ta en bild där jag klämmer på min tutte och skicka den till henne med ett önskemål om att hon ska göra en blogg-comeback.

Frida sa...

Hahaha, ja snälla gör det! Tror definitivt att det skulle kunna vara något som får henne att göra storslagen bloggcomeback.