onsdag, december 22, 2010

achtung x-mas!

I hela mitt liv har jag varit en sån som tycker att det är jobbigt att det snöar. Det blir ju så jobbigt att ta sig fram. "Huj, huj, vad jobbigt!" och "Det får gärna snöa på Julafton men då får det banne mig smälta bort till trettonhelgen". I år har någonting hänt med mig och jag har ropat Yippey!, Hurra! och dylikt när det har börjat snöa. När någon har klagat på snön har jag kallat dem Grinch och snöhatare (naturligtvis väl dolt bakom en säsongsriktig hostattack).

Nu får jag mitt straff för mitt snöälskande. Uppenbarligen kommer det vara omöjligt att ta sig hem till jul. SJ rekommenderar att man tar med sig varma kläder, mat och dryck om man ska åka tåg (jag rekommenderar SJ att suga min kuk). På jobbet föreslog de att jag skulle åka långfärdsskridskor, själv funderar jag på att gå till fots med såna där roliga snöskor som är trendiga på Grönland.

Jag börjar dock acceptera att jag kommer att få fira jul ensam här i Malmö. Jag har redan börjat slå in mina husgeråd i julpapper (som presenter till mig själv) och övat på att säga "God Jul Gergette!".

Morgonens låt: Tyskarna från Lund - Achtung X-mas!
"- wo ist mein paket?
- was für ein paket?
- mein paket
- kein paket!"

Inga kommentarer: