måndag, december 06, 2010

ondskans tänder

Jag har sånggrannar! Jag vill dö.

Det hela började strax efter att jag hade flyttat in i min lägenhet på Stenbox. Lägenheten ligger högst upp i huset mot en innergård och var ett tystnadens paradis efter alla år med psykogrannar, alkisgrannar och tiden i Smaklöshetens Högborg. Efter ett par veckor började jag dock höra märkliga ljud från badrummet. När jag gick för att undersöka saken var jag beredd på att hitta en skadad fågel i ventilationen. Istället hör jag min granne under mig "sjunga". Ja, jag skriver "sjunga" för jag kan verkligen inte kalla det jag hörde sång. Snarare en Carola-ansträngd röst som pressade fram toner ur sliskiga ballader. Snabbt stängde jag dörren och började omedelbart förtränga händelsen. För ett par dagar trodde jag det hela bara hade varit en ond dröm i samma liga som resultatet i det senaste riksdagsvalet. Föga anade jag att det hela bara var början på ondskans väg in i min lägenhet...

Under veckorna som följde hörde jag allt oftare tjejens ylanden upp genom rören. Jag började undvika mitt badrum, och började överväga att gå ut på gården för att kissa. Hennes sjungande var outhärdligt. Jag kämpade mot min starka lust att skrika "Effing, håll käften för fan!" rakt ner i ventilationen. Galenskapen var nära. Så helt plötsligt för ett par veckor sedan hör jag något nytt. Tjejen hade fått sällskap av en kille som sjunger stämmor med henne!!! *skräckfilmsljud*

De står varje dag och sjunger oändligt tråkiga ballader med sina Idol-skadade röster. Genom rören kommer deras gift. När jag trodde att det inte kunde bli värre ställer de sig igår på innergården och skriksjunger julsånger så det ekar mellan väggarna. I stämmor. WTF?!??? Vad är det för fel på människor?! Det är så jävla inte okej! Kan någon rädda mig från denna ondska?

1 kommentar:

ems sa...

Alltså jag dör av skratt. När jag hälsar på kan jag skrika med posh engelsk accent: For the love of all that is good and pure, please shut the fuck up!