måndag, december 13, 2010

måndagsbilden

Veckans måndagsbild föreställer the Gentlemen, skurkar i Buffy-avsnittet som heter Hush. Mitt Buffy-tittande har haft en ganska lång paus, men igår började jag titta igen. Det var avsnitt s04e10 med titeln Hush som stod på tur. Föga anade jag att jag skulle bevittna ren tv-perfektion när jag tryckte på play.

Jag kan utan att överdriva säga att det är bland det bästa tv-serieavsnittet som jag någonsin har sett, och då har jag sett (väldigt, väldigt) många tv-serier. En helt perfekt blandning av spänning, romantik och humor. Dessutom är the Gentlemen bland det läskigaste jag har skådat på en skärm. *ställer mig upp i ett applåderande bravo!-utrop*

1 kommentar:

Anonym sa...

Som en stor Buffy-motsåndare kan jag ändå erkänna att detta avsnittet är sjukt bra. Kanske allra bäst är när den klassiska lådan-dansen fyller en vital funktion i slutscenen. / R