onsdag, december 22, 2010

s on my chest

Kära läsare, låt mig berätta historien om Super-Gergettes senaste bragder. Det hela tog plats på Malmös snömoddiga gator...

På väg hem från jobbet, med min mest studsiga signaturgång, ser jag plötsligt en bil som sitter fast vid kanten av gatan. Hjulen spinner och spinner utan att bilen lyckas komma loss. En kvinna står framför bilen och försöker knuffa loss den. Ingenting händer. Utan minsta eftertanke frågar jag med hög röst "Får Super-Gergette hjälpa en dam i nöd?". Kvinnan tittar på mig med en tacksam blick. Tillsammans puttar vi bilen medan föraren gasar för glatta livet (inte för att jag behöver hennes hjälp men jag vill inte att hon ska känna sig överflödig). Hux flux så är bilen loss. Medan kvinnan ropar tacksamma ord efter mig sveper jag iväg med studsiga steg. Ännu en dag på jobbet för Super-Gergette.

Berättelsens lärdom: With great power comes great responsibility.

Dagens låt: The-Dream - Yamaha
"baby, don't make me watch,
if I can't ride it"

1 kommentar:

Mita sa...

det var ädelt gjort =)