onsdag, december 01, 2010

jävligt B

Alltså, det kanske bara är jag men känns inte den här kylan ganska gjord nu? Jag har fått nyttja min varm-varma halsduk och öronlappsmössa. Nu räcker det.

Anledningen till att jag flyttade till Malmö var för att slippa den förlamande kylan à la Sibirien. Med Sibirien menar jag Stockholm, där snoret frös fast på kinden tillsammans med tårarna man grät för att vägen till jobbet var så lång. Ett par minusgrader är väl trevligt men den här extremkylan känns faktiskt jävligt B.

Morgonens låt: Säkert! - Får jag
"får jag träffa dig ikväll,
jag har ingen anledning till det,
tänkte först gå runt det,
tänkte råka springa på dig,
men nu är det bara så att jag,
orkar inte göra så,
antingen vill du träffa mig,
eller så vill du det inte"

2 kommentarer:

Nicole sa...

Brrr it´s cold in here... När jag vaknade var det -18 här i stocken. Jag vill flytta till Mallis.

Lisa sa...

När jag (extremt) tidigt imorse kom fram till mitt jobb på den öde landsbygden var det minus -22.Min kyla äger din kyla, Nicpic.