tisdag, mars 30, 2010

jag tror jag såg en kissekatt

Med kissekatt menar jag en ghost from the past. Med ghost from the past menar jag helt enkelt en person ur mitt förflutna. Vän eller fiende? Osäkert. I vilket fall är jag inte säker på att det var personen i fråga för han hade stora solglasögon, lite som en mask. Jag gick förbi utan att låtsas om hans existens.

Anekdoten för mig (o)sökt vidare till ett högst aktuellt ämne såhär på vårkanten: solglasögon. Mer specifikt den berömda solglasögonfällan. Ni vet alla vad den innebär. De flesta blir klart snyggare (tuffare/hetare) i solglasögon. Kanske blir de till och med så pass snygga så man belönar dem med ett leende. Då börjar det bli farligt, man befinner sig i fällan. Fällan slår igen om personen tar av sig solglasögonen och avslöjar ett scarecrow face. Då är man fast. Man har lett mot en fuling som har maskerat sitt ansikte bakom ett förskönande solskyddsredskap. Sneaky, sneaky. Mitt råd för att undvika solglasögonfällan är att alltid utgå från att personen döljer något man inte vill se bakom sina solglasögon.

Dagens låt: King Creosote - No one had it better

1 kommentar:

emina sa...

Preach!