tisdag, mars 30, 2010

gränslös irritation

Gud! Jag sitter på biblioteket och har en kille bredvid mig som uppenbarligen är alldeles för förkyld för att sitta i en läsesal. Istället för att snyta sig andas han ungefär var tjugonde sekund in sitt snor, med en djup andning långt ner i halsen, där snoret får gurgla till riktigt ordentligt. Inte ens musiken i mina hörlurar kan stänga ute ljudet. Medan jag har suttit och skrivit det här, har snorningsfrekvensen nu sjunkit till tio sekunder. VAD FAN ÄR DET FÖR FEL PÅ MÄNNISKOR?!???!

Om det här inte hade varit verkliga livet hade jag banne mig agerat ut min irritation mer kraftigt än som nu, med en (intensivt) fördömande blick.

2 kommentarer:

Frida sa...

Skjut honom!

emina sa...

Uuuurk. Hat mot sånt äckel överallt, speciellt på vackra bibliotek..