fredag, mars 12, 2010

början och slut

Efter två öl igår fattade jag beslutet att lägga ner min matblogg. För er som har svårt att acceptera mitt beslut ger jag ett sista tips. Dagens frukosttips: en kopp svart kaffe i kaffekopp (brygg och drick).

Veckan har för övrigt bjudit på en akademisk berg-och-dalbana. Jag håller ju på att skriva min masteruppsats i Europakunskap sedan början av månaden. I början av veckan kändes det bra. Jag såg framför mig hur min uppsats förändrade hela statsvetenskapen; professorer applåderar och slänger forskningsanslag på mig (tills jag säger: snälla sluta släng pengar på mig, jag får lätt blåmärken).

Dagen efter kändes det inte lika bra. Den halva sidan som jag hittills har producerat åkte i papperskorgen. Jag såg ingen akademisk utväg, bara mörker. Lyckligtvis svepte min handledare in och räddade situationen med fantastiska tips och trix. Härifrån går det bara uppåt. Weeee för uppsats!

Morgonens låt:
DOM - Jesus
"I wanna feel it in my heart again,
Jesus baby, fill me with your love again"

Inga kommentarer: