tisdag, maj 01, 2007

disktrasan

Okej, gårdagens disktrashändelse kräver ett eget inlägg. Förfesten igår var hos Anneli i Majorna, och precis när jag står utanför hennes port kommer en gul disktrasa nersinglande från himlen och landar på mig. Värt att notera är att Rasmus bor i trappuppgången bredvid Anneli och har en takterass rakt över hennes port. Jag antog att det var så man hälsade i Majorna, genom att slänga disktrasor på sina bekanta, och tog det hela med ro. Uppenbarligen var dock så inte fallet. Händelserna utspelade sig visst så här (lyssna noga!!!): Rasmus kompis Martin spiller öl på terassen, Rasmus hämtar en gul disktrasa för att torka upp, som han slänger till Martin inifrån sin lägenhet ut på balkongen, Martin lyckas dock inte fånga trasan, och den flyger över balkongräcket, för att sedan sakta singla ner och landa på mig. Exakt hur stor är chansen att något sånt här någonsin händer?!?? Ganska liten, om jag får gissa själv. Kan varna för att det nog kommer bli en ganska frekvent berättad anekdot inom den närmaste framtiden.

2 kommentarer:

Lembit sa...

omg!!! sådana här nästintill mirakulösa disktrashändelser får ju en att börja tro på parallella universum och små rosa utomjordingar. minst.

Bornet sa...

Det vat ganska freaky faktiskt.