fredag, maj 25, 2007

chromeo must die

Jävlar vilken kväll igår! Doktor Glas var helt fantastiskt. Krister Henriksson ägde verkligen scenen i en och en halvtimme. Sjukt bra! Jag kan dock ha blivit lite lätt irriterad på gamlingarna i publiken som ständigt skrattade vid helt fel tillfällen, tex. när berättelsen var som mest tragisk. What's up with that? Tycker gamlingar att det är roligt med tragik? Eller är de bara så senila så de inte förstår? Gud! Varför använder man inte ättestupor längre?


Därefter, som förfest, ett antal öl med Europa på Vasastan, för att till slut avsluta kvällen på Wish med Chromeo. Wish var över all förväntan faktiskt en riktigt bra danslokal och festen var ett faktum. Chromeo var sjukt häftiga och körde alla hits. Mkt bra. Kvällens höjdpunkt kom dock när DJ:n körde Krazy Fiestas Lip Gloss remix. Jävlar vad jag shake-ade what my mama gave me!

Idag har jag redan hunnit med att gå på en totalt meningslös föreläsning och dessutom sett Kofi Annan avtäcka en Raoul Wallenberg-skulptur (eller är det ett bollplank?). Strax ska jag springa till mitt tåg som ska ta mig hem till Rydaholm, men ska dessförinnan hinna köpa en morsdagpresent. Det är lite mycket nu.

Gårdagskvällens svängigaste livelåt: Chromeo - Bonafied lovin'


Inga kommentarer: