måndag, maj 14, 2007

att bojkotta

Sjukt roligt idag när en bekant (Oscar) helt plötsligt deklarerar att han bojkottar min blogg. Det är ju så klart tråkigt att han inte finner min blogg läsvärd längre, men tråkigheten överträffas med hästlängder av det roliga i att han använde ordet bojkotta. Galet roligt! Vad denna bojkott har för anledning fick jag dock aldrig någon klarhet i, men efter att ha analyserat alla fakta tyder allt på att det är min negativa framställning av Fransmannen i gårdagens inlägg som är orsaken. Det kan knappast vara något annat. Vem hade kunnat tro att Fransmannen kunde framkalla så starka känslor? Jag måste dock stå fast vid min åsikt att min Fransman är ful och löjlig, och väljer att inte redigera bort inlägget, och får då stå mitt kast och bli bojkottad av Oscar.

Jag förstår inte hur jag ska kunna fortsätta med min underbara weblog efter denna enorma motgång som "bojkotten" medför, men jag har bestämt mig för att ändå göra ett fåfängt försök att fortsätta skriva. Vi får se hur det går.

Här är länken till Oscars högst underhållande blogg. Hoppas ingen av er bestämmer sig för att bojkotta den. Enjoy!

Dagens låt: Feist - Sea lion woman
"sea lion woman dressed in black,
wink at the man and then stab him in his back"

3 kommentarer:

Anonym sa...

att bojkotta; vilket statement.

Anonym sa...

Men....det kan väl inte för dig vara så konstigt att förstå att fransmannan framkallar så starka känslor. Du var ju nära att sticka kniven i honom, eller dig själv, på grund av hans enkla och raka spörsmål.

Nneeek sa...

what? bojkotta använder jag minst 3gånger i veckan. Jag bojkottar TV program som O.C, uteställen som Handels Nexus..vidare. Det är verkligen ett underbart ord´!!!