tisdag, oktober 10, 2006

paj

Lagade (lärde mig laga) en sjukt god matpaj hos Oscar. Kan från denna dagen briljera med en sjukt god paj när som helst/var som helst. Ni skulle till och med kunna kalla mig paj-Gergette. (Jag kanske tar i lite, men pajen blev i vilket fall [väldigt] lyckad).

Bäst med dagen annars är orden pykniker och leptosom.
Pykniker: person av den fylliga, breda kroppsbyggnaden
Leptosom: person av den smala kroppsbyggnaden
Tackar Rebeckus (i förlängningen Helena) för denna fantastiska lärdom. Ska strö orden omkring mig vart jag än går:
"Hej du där! Din leptosom!" eller "Guuuuuud, vad jag känner mig pyknisk idag!"

Även ett nytt Weeds-avsnitt idag. Bästa dialogen:
"Luptia (den latinamerikanska hushållerskan): -My cousin live in a village where all the babies born one year looked like those Oompa Loompas. Then they stopped the crop dusting and the next year; all fine!
Andy (slackern): -Do they dance and sing morality songs?
Lupita: -No, but a lot of them are tossed in bars to make a living."

Fick idag nya Embassy-ep:n, med fyra remixar och en ny låt; I lay awake (låten som TTA gjorde cover på, TTA:s version vinner nog, dock är även orginalet underbart). Vet inte om det är meningen, men framsidan och bookleten är dock det bästa med skivan, beståendes av elva sidor med den här bilden:
Dagens låt: The Embassy - I lay awake (fortfarande finaste texten)
"whatever you do,
may your dreams come true,
whatever you say,
it's okay"

Inga kommentarer: