tisdag, oktober 31, 2006

"en elegi för alla sorger den där hösten handlar om"

Ingen sömn. Istället har jag avverkat säsongsavslutningen på Weeds. Kan bara säga: when the shit hits the fan. Eller för att citera den alltid lika genialiske Shane Botwin från hans examenstal: I think you all need to understand: there are motherfucking snakes on this motherfucking plane.

Nu har jag tre timmars räkneövning att se fram emot på Handels. Jag är så lycklig över detta faktum. Jag är ännu mer lycklig över att jag måste ta mig till Handels i detta satans ösregn och denna jävla blåst. (Är det här ännu en "storm", eller är det här som kallas höst tros?) Jaja, finns inte så mycket att göra, får ge mig ut med mitt trasiga paraply i högsta hugg och bekämpa vädret som nån jävla Don Quijote bekämpar väderkvarnarna. Off we go!

Morgonens låt: Lars Winnerbäck - Elegi
"en elegi för alla vägar som vi inte vandrat än,
för en tid som bara går och aldrig kommer igen"

Inga kommentarer: