måndag, februari 06, 2006

Väder + Jämställdhet

Okej, snön var jobbig, jag hatade snön och jag svor över snön, men jag stod ut med snön. MEN DET HÄR?! Vad fan! Iskallt regn, snö, is, decimeterdjupa vattenpölar med isvatten! Jag försöker att inte ta det personligt, men jag lyckas inte. Varför händer det här mig???? (OK, jag är lite lätt egocentrisk!) Jag gick (försökte gå!) i det här jävla vädret upp och ner till skolan. Jag kan bara upplysa alla om att det tar typ en halvtimme för mig att gå till skolan! Malin och jag kanade dessutom fram genom halva stan i det jävla regnet och trampade i otaliga vattenpölar. Åh, mina stackars fötter! Imorgon varnar de för isgata. Underbart! Vem hade kunnat tro att det faktiskt kunde bli värre?!

Mitt och Malins ärende genom halva stan var dock mycket spännande. Vi är numera jämställdhetsstudenter, och ska jobba aktivt med diverse jämställdhetsprojekt, åka på utbildning, gå på jämställdhetsmöten, och med detta förhoppningsvis åstadkomma ett lite mer jämställt GU. Är ytterst nöjd med att ha Malin som partner in crime, känner att vi kommer åstadkomma mycket bra saker!

Inga kommentarer: