söndag, februari 12, 2006

Matlagningstips

Om du diskar en kastrull, skölj ur den ordentligt! Detta är mycket viktigt, annars kan man råka ut för diskmedelspasta. Den har iofs sin charm, små regnbågsfärgade bubblor gör ju alla maträtter godare, men om man vill undvika diskmedelspastan så är det väldigt smart att skölja ur kastrullen när man diskar den!

Nästa tips är inom samma område! Ser du när du kokar din pasta att vattnet blir väldigt mycket mer bubbligt än vad det borde vara, om bubblorna dessutom är lite regnbågsskimrande då kan det vara så att det finns diskmedel kvar i kastrullen från när den diskades senast. Om detta problem dyker upp så är mitt tips att du inte ska tänka: "äsch, lite diskmedel i pastan har väl ingen dött av?!", utan istället slänga diskmedelsvattnet och koka ny pasta i rent vatten utan diskmedel! Tro på mitt ord när jag säger att det är mödan värt, jag vet vad jag pratar om!

Hoppas att pastakokandet går lite bättre för er alla efter mina små tips! Lycka till!

Inga kommentarer: